Sunday, September 14, 2008

Jangan menangguk di air keruh.................

Mengapa pemasalahan dalaman UMNO dibincangkan secara terbuka di dalam akhbar?

Perbincangan "TERBUKA' ini akan menjadikan parti UMNO semakin 'PARAH'?

Wahai Pemimpin-pemimpin UMNO berbincanglah masalah dalaman secara 'TERTUTUP' untuk kebaikkan Parti yang kita sayangi ini.

7 comments:

Panglima said...

Salam,
Mungkin ade pro & con dlm isu ini. Keburukan isu spt yg tertulis dlm comment sblum ini. Namun begitu terdpt juga kebaikan iaitu dr segi kenyataan yg transparent supaya setiap akar umbi sedar & prihatin terhadap apa yg berlaku. Rakyat juga dpt melihat bahawa UMNO itu serius & benar mahukan perubahan dlm pentadbiran parti demi memastikan signal yg diberikan oleh rakyat dipenuhi. Kalau dikaji dr sudut positif kita sudah berada dlm polotik yg matang. Keterbukaan yg semakin dilaksanakan ini perlu dinilai dlm pelbagai sudut. Semoga kita semua dpt melihat dari sudut yg membina.

Sayangkan UMNO said...

Salam,
Pandangan Panglima saya amat bersetuju, tapi hanya segelintir yang berkata untuk melihat UMNO terus utuh dan menguatkan pentadbiran negara. Yang menjadi kerisauan kepada saya ialah mereka yang hanya mempunyai agenda politik sendiri.

Anonymous said...

Berbincang atau bermuafakat atau bermesyuarat semuanya mempunya makna yg hampir sama.saya selalu katakan bermuafakat lebih akrab dan jelas cirinya.sebenarnya terdapat tidak kurang dari 10 ciri muafakat ni.semua ciri tu biarlah saya nukilkan dibawah ni utk renungan bersama dan mohon disebarkan.shared mission and vision,collective accountability,synergy.integrated,borderless,flexibility,colleagility,universality,power and control,equal partnership and strategic alliance.harap kita memahaminya dan laksanakan sepenuhnya dan saya yakin tentu ada hikmahnya biarpun diadakan secara terbuka atau tertutup.

Anonymous said...

Kita kat malaysia ni kaum lain bercakap dan menulis kita orang melayu tak faham tapi apa yg kita cakap dan tulis mereka tahu sangat.semua upacara dan aktiviti kita mereka boleh hadir dan lihat baik buruknya.saya teringat satu ceramah yg di sampaikan oleh yusof qardawi dan komen beliau betapa keadaan inintidak sihat dan merbahaya kpd umat islam/melayu.beliau sarankan supaya kita juga mesti fasih dalam bahasa mereka atau hanya ada satu bahasa sahaj utk malaysia.kita kena lebih berhati dan jangan buka pekong didada.Islam telah mengajarkan kita supaya pandai meyimpan kelemahan dan aib sesama kita malangnya kerakusan telah mengikis pertimbangan kita.hatihatilah bila berpolitik....PLEASE

Anonymous said...

Ini adalah satu anjakan pradigma dan revolusi pemikiran yang sedang berlaku dalam UMNO.Dengan dunia kian maju tak perlulah kita selindung lagi di pejabat empat penjuru dengan beberapa pasang mata sahaja.Peralihan pemikiran yang sedang berlaku dalam UMNO sekarang akan memberi satu gambaran yang transpirasi untuk ahli akar umbi dan memberi peluang memileh ketua-ketua yang unggul untuk parti UMNO.Yang lemah dan berfikiran reotrika tidak ada tempat lagi di parti.Wala pun mamak mengaku ia adalah satu perkara yang susah nak diterima tapi percayalah ia adalah kebaikan UMNO sendiri.Banyak yang UMNO perlu berubah tapi perkara ini adalah yang asas bersedia untuk kejutan demi kejutan di masa depan.UMNO sedang dalam perkasaan sendiri dalam Auto Mode....sedialah memantapkan pemikiran dan Ideologi yang baru!.Hanya Melayu Unggul boleh membawa UMNO ke Era Milinium Baru!.

Wassalam.Mamak Penang.

Anonymous said...

Aku dengar UMNO Ampang dah pasti tiada pertandingan peringkat ketua dan timbalan.95% AJK tolak pak lah!Abu Zarin pangku ketua pemuda dan adalah diharapkan tidak gelojoh bekerja dan berlapang dada utk rapatkan pemuda serta perkasakan minda mereka.Dr Maamor dankawankawan pula kenalah terima tok mail dan aziz derus sbgai pemimpin dan bersamasama bangkit utk menawan semula hati rakyat melalui tradisi membela rakyat.selamat mengejar lailatul qadar....

Anonymous said...

Aku nampak Pak Lah macam serba tak kena.Beliau degil tak nak dengar nasihat terutamanya dari UMNO bahagian yg dah berbuih nasihatkan supaya dismantlekan penasihat yg berlagak pandai tkt 4 dan buang SUP cina tu serta halang Khairy dari menawarkan diri KP .Pastikan ambil orang yg berwibawa bukan macam zaid ibrahim yg kaki botol tu.Alahai Pak Lah janganlah nak biarkan Mlaysia ni di perintah oleh boneka CIA dan Yahudi .Pak Lah kena utamakan nasib generasi akan datang dan pergilah berehat serta jagalah bini tu baikbaik..