Sunday, November 2, 2008

Mengapa Datuk Ismail Kijo mengutuk ahli-ahli UMNO dalam setiap ucapannya

Sedangkan beliau telah berjaya menidakkan pencalonan Datuk Dr Maamor.

Ini terjadi semasa Persidangan UMNO Bhg Ampang pada 27/10(dibatalkan) - RM 10K melayanag di Hotel De Palma yang mana menjadi Majlis Hari Raya....dan dengarnya akan dibuat di PWTC (2oK kena bayar).....kat Ampang semua Hotel dah penuh booking.

Kenapa Datuk takut pada bayang-bayang sendiri...kerana Datuk Dr Maamor dalam setiap ucapannya sentiasa menasihatkan kita ahli-ahli UMNO bersatu .....

14 comments:

Anonymous said...

Dosa umpama bayang2.ia akan mengekori kemana kita pergi dan akan lebih jelas ditempat terang.Kebenaran pasti akan menang dan itu ditakuti oleh orang yang berdosa dan bersalah.menyalahkan orang lain dan tidak mengaku kesilapan sendiri adalah sifat denial yang ada pada pesakit schizopherenia.aku bukan nak kata ada pemimpin yg sakit macam tu tapi sifat tu minkin ada dan kita yg tak schiz ni tak perlu diseret sama.aku percaya datuk ismail yg berpendidikan ugama boleh melepaskan diri dari belengu penasihat yg jahat dan kembali kejalan kebenaran demi perjuangan umno untuk menegakan hukum Allah.aku berdoa supaya kita semua bersatu hati atas landasan kebenaran

Anonymous said...

datuk Ismail Kijo lupa sejarah Hang Tuah atau kerana dia jawa dia tak nak ingat kisah tu.Hang Tuah pahlawan terbilang tak bertikam kalau musuh tanpa senjata malah cowboy pun tak akan bertempur kalau opponent tak ada pistol!Datuk Mail memang tak der telor kerana berani pada orang yng tak dalam gelanggang dan tak bersenjata pula.Datuk Mail tak gheti nak berhujah walaupun ada MBA sebab tu dia selalu buang masa dengan mengutuk orang dan selitkan cerita lucah bila berucap.Aku confirm tak undi orang macam ni.

Anonymous said...

Aku dimaklumkan oleh mereka yang dekat dengan Tok Mail ,dulu beliau asyik kena kutuk dan ajaran ini dari mantan ketua bahagian .Beliau juga adalah burung kakak tua dan mempunyai otak seperti burung unta;maka apa nak diherankan kalau itu aja tahap pemiran datuk mail.aku rasa gulungan muda akan mengasingkan diri dari umno ampang dan masuk parti pas sebab ada juga program memperkasakan diri dan menyuburkan sifat bekorban dan cintakan sahabat.Aku harap datuk mail muhasabah dir bila aku cakap keras sikit ni.

Anonymous said...

mengikut kata mantan pemandu peribadi beliau yang palin dipercayai kerana pandai simpan rahsia dan tau dimana nak beli roti canai dan cpati kesukaan datin,buang yang keruh ambil yang jernih.tak guna nak kutuk2 kerana ia akan menambahkan luka yang telah bernanah.kalau datuk mail nak satupadukan orang melayu melalui wadah umno ,lantiklah dr maamor dan kawan2 yg berpotensi sebagai AJK .kalau pemandu2 tu buka cerita naya tok mail oi.....

Sayangkan UMNO said...

Mr h, setuju cadangan anda kalau Datuk mail lantik Dr Maamor sbg AJK.Kita buang yang keruh ambil yang jernih tapi yang duduk kat AJK biarlah yang jernih-jernih...jgn hitam kulit dan hitam hati.

Anonymous said...

Aku pun setuju dengan sayangkan umno supaya dr maamor diberi peranan dalam umno ampang tapi aku dengar dalam laman mykmu penasihat tok mail nak kasi habis keakar umbi kumpulan yg kononya menentang tok mail.aku nak ingatkan adik2 di mykmu tu,bukan penentang atau pemecahbelah tapi nak beri khidmat aje,takkan tak boleh kot?kita semua adalah ahli umno dan berasa bertanggung jawab nak majukan orang melayu melalui umno dan aku tengok dr maamor tu memang dah selalu membela melayu melalui pendekatan beliau di PPIM.Pisau dan timun ditangan tok mail,fikir sendirilah.Aku harap bro blogger buat vote stuju atau tak dr maamor dilantik AJK bahagian.

Anonymous said...

aku nak tergelak baca komen sayangumno bila kata AJK tu biarlah jangan kulit hitam.tak baik you mengata kat saleh tawil,dia tu kulit aje hitam tapi hati dan budi pekerti putih bersih.aku harap datuk mail terus kekalkan saleh tawil sebagai AJK dan penasihat khas serta pengiring peribadi tok mail;biar ape orang nak kata pun.

Anonymous said...

salam bro "rosli alip". aku xtau laa die betul rosli alip ataupun x sebab yang aku tau si rosli alip ni bukannya pandai sangat pasal komputer ni.

ko ni biar betul kata dr maamor "memang dah selalu membela melayu melalui pendekatan beliau di PPIM"??? mane ko dapat info ni bro? buat pengetahuan ko, PPIM yang dipimpin oleh si maamor ni dah berbelas tahun tak bermesyuarat. die buat macam PPIM tu bapak die yang punya. sesuka hati die jer nak buat ape dgn pertubuhan tu. dan aku xnampak langsung ape yang telah disumbangkan oleh maamor melalui PPIM malah die sendiri telah menjadikan PPIM ni sbg sebuah organisasi yang mengampu & membodek pemimpin.

bro afiq,
ko ni biar laa betul skit bile ko kata si saleh tawil ni hati dan budi pekerti die putih bersih. die ni adalah seorang yang berperwatakan 'talam 2 muka'. die ni memang seorang yang tak boleh di percayai. depan baik punya sokong kita tapi bila dibelakang dia tikam kita balik. baik ka org yang macam ni bro afiq???

Anonymous said...

bro blood_red_arowana,lim goh tong tu lagi bodoh pada pendapat orang macam ko,tapi dia sebenarnya cerdik dan berjaya menggajikan orang yg ada phd sekalipun.aku taulah ko tu berlagak pandai tapi aku kan boleh belajar dan kalau ko nak kerja dengan aku pun boleh tapi bila fikirkan perangai yg berlagak tak boleh dilenturtu eloklah ko tak kerja dengan aku.Aku kenal Dr Maamor ni sejak dia tinggal di tman akumalah aku rasa ko yg tak kenal dia dan dengki bila ada orang nak sedarkan orang melayu dan bantu orang susah.kalau ko terror buatlah satu persatuan macam bapak ko pnya pulak.ko janag fikir umno ni macam tok nenek ko punya dan kalau sokong kerajaan tu kerana nak ampu.kalau tak suka dgn kerajaan cuba cadangkan sesuatu yg membina bukanya perasan seperti malaikat yg tak bernafsu dan berdosa.cuba lah berani sikit untuk membela melayu dan muslim.

Anonymous said...

sdr blood red arowana,ko ni kenal ke Dr Maamor tu secara dekat?pernah ke ko tau dia dan kawan2 korbankan masa,tenaga dan wang untuk sedarkan orang ramai dan kerajaan tentang keperluan mengujudkan akta produk halal,piawaian halal,etika perniagaan islam,bluemosque fraternity dan banyak lagi.aku tau kalau nak bangdingkan sumbangan PPIM dengan ko,ko memamnglah hebat sebagai langau dan sour_grape.sedarlah,bukan semua orang sama busuk perangai macam ko.masih ada manusia yg baik dan perihatin terhadap nasib bangsanya sendiri.Apa ko buat bila umat islam dilanyak dan dihina begitu juga bila institusi melayu dirnapkan satu persatu atau ko memang tido!!

tempeyekmelaka said...

siapalah blood_red_arowana ni? Tukar je katak_bawah_tempurung. Tak ikut ke perkembangan semasa? Kalau tak reti berjuang, tak reti buat kerja jangan kutuk, tohmah, dengki kat orang lain yang buat kerja. Melayu totok ke ni? Baru keluar dari sesat dalam hutan ke?
Aku bukan nak support dr maamor tapi ko tengoklah apa yang dia dah buat untuk orang Islam. Sekurang-kurangnya ramai dah sedo tentang macam mana peniaga-peniaga cina tipu orang melayu macam-macam.
bloody_full_red_arowana, cubalah buat macam ppim selesaikan masalah along yang menjahanamkan orang melayu.
UMNO pun tak berani buat.
Kenapa tak cakap Tok Mail buat UMNO Ampang macam tok nenek dia punya?
Bodeklah, ucaplah tahniah kepada ketua kamu yang menang tanpa maruah tu!!!!!!

Anonymous said...

sdr brve iron ,awak memang brave dan bersifat iron.awak berani sehingga blood red arowana jadi bloody.apapun jangan lah marah sangat sebab orang yg berani tak perlu marah2.aku pun tau Dr Maamor sinonim denganPPIM dan jadi rujukan tak macam tok mail atau bloody fool tu,cuma aku nak nasihatkan eloklah kita bersemuka dan sinergikan sisa tenaga dan kekuatan yg ada untuk jadikan UMNO terus releven.

Anonymous said...

Aku tiba2 teringat satu kata nasihat guru aku iaitu kalau nak memileh pemimpin mestilah yang ada integriti,intelligence dan energy.kalau yg pertama iaitu integriti tak ada maka kita akan mendapat malapetaka.renung2kanlah dan selamat beramal ,,,,

Anonymous said...

Aku sesekali nak juga dengar sdr blood red arowana behujah tentang politik,ekonomi,sosial,pendidikan dan macam2 lagi;maka aku cadangkan beliau anjurkan satu seminar yg ditaja oleh tok mail kat ampang ni.AJK UMNO pulak diwajubkan hadir dan melaksanakan program yg tercecus semasa seminar dan bengkel,jangan tidur pulak.AKuseronok nak dengar hujah Sh Arziman dan Aziz Derus dan semestinya tok Mail kijo yg ada MBA akan mencelah cantik.