Saturday, August 2, 2008

UMNO 'dikuburkan' oleh Orang UMNO Sendiri.

Lihatlah dari apa yang berlaku sekarang ini dalam pemilihan diperingkat cawangan.Ahli-ahli UMNO diperingkat Cawangan sendiri kecewa dengan permainan orang-orang bahagian yang lebih mementingkan kuasa dan diri sendiri dari memikirkan parti UMNO kerana agama, bangsa dan negara.

Wahai orang-orang Bahagian, kita hidup didunia ini hanya sementara, berbuat baiklah kamu di dunia ini semuga kamu mendapat balasan yang baik di akhirat kelak.

Amin.

9 comments:

Anonymous said...

sesiapa yang sayangkan umno solong berfikiran rasional dan objektif.sekarang adalah masa untuk muhasabah diri supaya menyumbang kearah memperkukuhkan pasukan umno bukanya membunuh orang yang berpotensi .umno bahagian wajib berpandangan jauh dan terbuka supaya kita mudah bertaut selepas pemilehan ini.

braveiron said...

Orang UMNO bercakap mengenai perpaduan Melayu dan Islam antara PAS dan UMNO, tetapi dalam UMNO sendiri pemimpin-pemimpin bercakaran dalam keghairahan mengekalkan jawatan.
Saya amat sedih dengan apa yang berlaku di Ampang sekarang. Sudahlah kalah di semua kerusi Parlimen dan DUN, masih tak sedar-sedar yang rakyat mahukan perubahan.
Isyarat yang jelas ini tidak diindahkan dan saya tidak faham mengapa kepimpinan sekarang masih mahu bertongkat dan menggunakan apa jua cara untuk kekal.
Dalam dunia mana ada kekal; nak tunggu sampai bila?

Anonymous said...

sekarang telah ada konspirasi untuk membatalkan mesyuarat cawangan tertentu kerana ingin membuat perubahan.sekarang ni bukannya senang nak ajak ahli datang mesyuarat tambahan bila terpaksa dengar kempen yang tidak menyuntik idea baru.kabarnya ada cawangan dah tunda mesyuarat kerana takut tak dapat kumpul orang dan ada yg ingat orang tak tau ada ahli import!Allah tau

Anonymous said...

ada komen dari mana mana cawngan?tasek tambahan fasa 5 dan taman rasmi jaya dengarnya hebat.abang SB laporkan yang sebenarnya dan harap pihak yang cintakan UMNO teliti semua laporan dan adakan siasatan menyeluruh.dengarnya saudara Salleh Tawil dan abang Yusof yang ada bela burung dari kayangan tu dah mula main silapmata!

Anonymous said...

nampaknya mesti ada module khas untuk ketua umno cawangan dan pegawai bahagian secara tersusun supaya memahami erti persahabatan dan demokrasi.perbezaan pendapat dan pandangan adlah fitrah kehidupan yang seharusnya disuburkan bukan nya takut kepada kebenaran dan taksub kepada pemikiran sendir secara egois.ALLAH selamatkan UMNO

Limah said...

Kenapa Minah tu beria-ia sangat nak rebut jawatan hingga buat perkara perkara yang tak patut dilakukan. Dia orang tu ingat bila dah ada jawatan tinggi dalam parti, dia rasa sudah pasti akan jadi wakil rakyat. Mak oi, belum tentulagi lah. Aku dengar si Minah tu dah demand kalau dia sokong si polan untuk dapat jadi ketua bahagian, dia minta namanya untuk di senaraikan sebagai calon wakil rakyat parlimen dalam pilihanraya akan datang. Amboi sedapnya. Tak cukup lagi satu penggal dulu. Enkau ingat yang pegi keluar undi nanti orang UMNO yang dah engkau beli tu saja ke? Kalau macam ni caranya, jangan harap UMNO nak menang.

Satu perkara lagi, mamat di bahagian tu masing masing nak dapat tempat. Bila ada jawatan dan dapat pegi perhimpunan, wah !!! ada peluang nak kutip ”derma” dari calon calon jawatan tinggi parti pusat. Aku malu bila orang luar kata orang orang dari Ampang kutip ”Tol” dari satu calon ke satu calon dengan janji nak calon mereka masa perhimpunan. Malu sungguh !!! Sebab tu lah semua berebut nat jadi perwakilan. Malu, malu, malu .......

Anonymous said...

adeke patut datuk ismail tel timbalan ketua cawangan pukul 2 pagi marahmarah kerana tak calonkan beliau sebagai ketu bahagian,ni dak kira ugut.pihak atasan kenalah perihatin supaya semua orang umno merdeka nak pileh siapa pun.dr maamor ni pun nampaknya ada juga peminat tapi dr kena hatihati kerana orang politik selalunya ......

robinzorro9 said...

aku dengar ade calon KP baru yang nak bertanding...Syed Kabir...boleh tolong citer kan...layak ke die ni bertanding? boleh ke si kabir ni bawa perubahan? atau untuk kepentingan diri sendiri dan orang2 die?...

Anonymous said...

selamat bersidangdihujung minggu.sebagai seorang muslim marilah kita solat istikhorah mohon petunjuk Allah.anggaplah pemilehan ini urusan ibadah kerana memperjuangkan kebenaran.kita semakin tua dan sepatutnya lebih matang berhujah dan sedar bahawa musuh sebenarnya adalah syaitan.