Sunday, October 12, 2008

Ketidaktelusan dalam Pemilihan AJK Wanita Bahagian Ampang 2008

Sedih dan mendukacitakan itulah kesimpulan yang boleh di ambil dari Persidangan Pergerakan Wanita Bahagian Ampang 2008.

Kesimpulannya:-

1. Hampir 90 % AJK yang dipilih tidak mempunyai pendirian dan kelayakkan untuk memimpin Wanita UMNO Bahagian Ampang.
2. Ketidaktelusan dalam pemilihan AJK.
3. Tiada perancangan untuk menguatkan Pergerakan Wanita Bahagian.
4. Ucapan Ketua Wanita yang tiada kualiti dan tiada wawasan.
5. Kebanyakkan AJK yang yang dipilih tidak mempunyai pengetahuan politik dan hampir semuanya adalah Pak turut.
6. Lebih kepada kepentingan diri sendiri dan kumpulan-kumpulan tertentu sahaja.

Majoriti ahli-ahli yang ditemui merasa marah dan kecewa...dan ditakuti nanti UMNO hanya tinggal nama sahaja.

Wasalam.

2 comments:

umnorisme said...

Bukan Pak Turut, tapi Mak Turut! Ingat turutkan yg elok, rupa turutkan Ketua yg harapkan rambut saja tinggi, tapi wawasan rendah! ;)

Anonymous said...

Malang sungguh kami wanita Ampang. Kami semuanya ni seolah olah diheret ke kubur sama sama dengan ketuanya. Maka berkuburlah nampaknya umno Ampang nanti.Ada ketua tapi tak ada wawasan, shok sendiri. Berangan nak duduk dalam exco. Macamlah dia tu popular sangat. Orang orang di atas tu tak tengok sebelah mata pun.Apa yang kau dah buat untuk bantu ibu ibu tunggal. Mana wang yang dah diperuntukkan dulu, Yang aku tahu, wang tu dah masuk akaun sendiri. Kau ingat kau boleh senang lenang ,kaya raya dengan wang tak berkat tu. Tunggulah balasannya. Allah maha berkuasa.Dah tak jadi wakil rakyat pun masih berlagak macam YB.Malu, malu, ......